torsdag 12 april 2012

FUCK

När jag ändå håller på att omvandla det här till en gnällblogg så kan jag ju lika gärna fortsätta!

För några veckor sedan såg jag att "the Ark" den coola nationellt kända musikscenen skulle få besök av COWBOY JUNKIES! - och det var sold out!! Jag skrek och grät och Erik kom inspringandes och undrade  vad det var för dåliga nyheter jag fått.

Jag har varit ett Cowboy Junkies fan sen jag var 18 (typ 100 år sen). En person som hade ett kort men viktigt gästspel i mitt liv introducerade dem för mig :) Sen var jag ganska fast och har under årens lopp i perioder lyssnat ihjäl mig på dem. En "jobbig period" lyssnade jag på "Lay it down albumet", och efter att min pappa  dött var det "the Trinity Sessions". Vi hade tom en låt från albumet med på begravningen -    Cowboy Junkies sjöng ( tyvärr inte live men cd skivan). Prästen tyckte det blev "Twin Peaks" stämning och i efterhand kanske inte låten känns som ett lika självklart val :) Men vi spelade "Blue Moon Revisited - song for Elvis" lite som en hyllning till den generationen min pappa tillhört med femtio och sextiotalsrock, coola bilar och så Elvis förstås. Sen tycker jag om den stämningen som låten inger och texten förstås!

När jag träffade Erik lyssnade jag mycket på albumet " One soul now". Vi hade precis börjat data, och vi bodde fyrtio mil i från varandra. När jag satt på tåget på väg till honm lyssnade jag alltid på "the slide" och hoppades att det skulle bli vi för evigt :)

Så med andra ord har Cowboy Junkies betytt obeskriverligt mycket för mig! ... och jag har alltid hållt koll på om de haft konserter i Sverige, vilket de inte har. Sen vi flyttade till Ann Arbor har jag drömt om att de ska komma till "the Ark" :) (vi bor på 8 minuters gångavstånd) ,,, och av någon väldigt konstig anledning så missade jag att de skulle spela här! Trots att jag kollar deras schema hela tiden! - jag upptäckte det när det var för sent - så jäkla surt!

... och vad har jag gjort för att försöka få biljetter då!? Jo, jag har annonserat på Craigslist, jag har mailat "the Ark" och försökt hitta alternativ att få biljetter, deras tips var att försöka köpa av någon innan konserten börjar eftersom vissa försöker sälja biljetter.

I förrgår fick jag e-mail i från en snubbe som har biljetter att sälja. Jag mailar tillbaka och undrar om priset  ( har inte möjlighet att köpa hur dyra biljetter som helst tyvärr hehehe , Erik är inte ett fan ;)) Det visar sig att mitt mail aldrig kom iväg eftersom det blev något fel på min hotmail - som jag bara använder när jag vill vara lite anonymare;) ... mailar då från min vanliga gmail och får till svar att han säljer biljetterna för samma pris han köpt de för, men att han sålde de igår! Jag börjar faktiskt gråta igen (jäkla crybaby - börjar nästan fundera om jag e på smällen eller något.)

Jag ville så jäkla gärna se dem! Det skulle betyda hur mycket som helst om jag fick tag på biljetter - antar att sista chansen är i morgon - Men om man nu tar sig till "the Ark" för att sälja sin biljett så lär det bli till ett hutlöst pris väl ?! ... annars kan man väl lika gärna gå själv när man endå är på plats?

... det känns precis som att snubbla över mållinjen... det bara måste gå!!

4 kommentarer:

  1. Oh no! Men du får ställa dig utanför, kanske du har tar att få någon biljett från svarta marknaden. Många biljetthajar köper upp flera stycken och säljer dom i dörren (men ja, förmodligen till högre pris). Annars kanske du hör lite ifrån er altan, eller blir det bara mer deprimerande? Lycka till! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, tror inte det hörs till vår altan tyvärr ;)

      KRAM

      Radera
  2. Nej, men gumman, vad ont det gor att hora... Kommer de till Lansing eller nagonstans runt har? Du kan alltid overnatta har om du behover... Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt du är! TACK :) Men Ann Arbor är det enda stället i MI de spelar på, och sen är de några timmar bort i Chigaco och Ohio?, men tror det var sold out där oxå.

      Men ska se vad jag kan göra under dagen idag :)

      Kram!

      Radera