måndag 9 april 2012

...helgen som varit

Har vi ätit  ganska lite ägg ;) Däremot bakade jag "Elvis cupcakes" igår. Det var en banan cupcake med peanutbutter frosting;) Om jag någonsin får för mig att baka något amerikanskt kakrecept igen hoppas jag att någon sätter stopp för det. Trots att jag halverade sockermängden fick jag världens sockerkick av att äta en cupcake - och jag gjorde de supersmå :) Kan i och för sig bero på att jag åt tre små cupcakes till lunch eftersom jag var bekväm av mig och inte orkade fixa något annat ;) hehehe. Socker borde narkotikaklassas!

Under Lördagen så ville E shoppa!?!, det händer max en gång om året så det är bara att passa på! Jag gillar verkligen att vara smakråd åt honom, tycker att det är lättare att hitta saker till honom än till mig själv. Han hittade i alla fall en supersygg Calvin Klein kostym i 100 % ull på Macys, och ett par skjortor!

Efter shoppingen gick vi ut på "Grizzly Peak" och åt med Li och hennes pojkvän som vi träffade för första gången. Han bor  i Kanada och de har ett distansförhållande. (Han har svårt att få visum på grund av knepiga regler, men han är ingenjör och högst civiliserad så det borde vara enklare - hm, USA och visum - brukar alllldrig vara problem va ;) ?) Sen gick vi på bio och så "Hunger Games". Riktigt underhållande och spännande, även om det alltid går att förbättra - men klart godkänd!

Så nu är det bara att se fram emot nästa högtid ;) ... och det borde väl bli midsommar!?! Idealet vore så klart att fira på landet i Sverige med vänner och familj och god mat och sen festa hela natten ända tills myggorna har ätit upp en och det nästan börjar skymma ;) Hmm, frågan är om det går ihop sig med ett potentiellt jobb i USA?! ... betald semester på en gång ? Man kan alltid drömma ;)

2 kommentarer:

  1. Haha vad roligt. Vi såg också the Hunger Games igår. Jag var väldigt skeptisk till den men blev överraskad över att den faktiskt var bra! Nu måste jag läsa böckerna :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe :) Bäckerna är säkert bättre och mer utförliga;) Ska tydligen vara en triologi ?!

      Radera