torsdag 5 april 2012

Påsk !?!?

Har ju nästan missat att det är påsk! Idag är det ju Skärtorsdag och massor av påskkärringar är ute :) 
Jag ÄLSKAR verkligen påsken, tycker den är supermysig med alla tulpaner, påskris och god mat! Dessutom är det vår och det blir bara bättre och bättre ;) Föredrar påsken framför julen faktiskt!

Här i USA så verkar man inte ha påskpynt eller påskkärringar och påsken är på väg att gå mig förbi! Får nästan panik över bristen på påskmat och dekorationer - och inga planer har vi heller!  - inga påskägg och inget påskgodis :( Hur firar man påsk här i USA egentligen ?! Hur ska ni fira ? 


Bild från vår sista svenska påsk 2010 :) Vi hade en liten påskmiddag med sill, lax, ägg, lamm, Jansson, legymsallad, och rödbetssallad :) ... och ost färstås mmm - riktigt prästost mums. Och så snapps! 
Åhhh vad sugen jag blir på att ha riktig påskmiddag :) Kanske skulle försöka att fixa ihop någon lite påskigare middag i alla fall ;) ?

2 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt hittat bååde sill och gravad lax på mataffären här och vi bor u på en liten pluttö mitt ute i havet så jag kan inte tänka mig annat än att ni också har en massa svenskt på era affärer.. Iår är vi dock bortresta så det blir inte så mycket påskfirande för oss..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, ja du vi borde nog lyckats hitta sill och gravlax - om inte annat på IKEA, 25 minuter bort hehehe, jag är nog lite lat ;) och så gillar jag att göra saker själv från scratch typ grava laxen ... Men än är det inte kört!

      Radera