söndag 1 april 2012

Lovely Saturday

I går morse åkt vi iväg till Troy för att hälsa på våra tjeckiska vänner :) Efter att ha lunchat lite så åkte vi skridskor i Birgmingham.

På bilden ser ni mig och Erik och vår treårige son som vi valt att hålla lite hemlig ;) hehehe! 

Jättekul att åka skridskor, jag ser lite ut som bambi på hal is och Erik är rena proffset! De spelade jättebra musik hela tiden, vilket är ett stort plus! Sen är det lite kul att vara kring barn ibland, de är ganska underhållande  :) 

Eftermiddagen avslutades med massa körsbärspaj från något lokalt bageri (hej då low carb) ... men det är väl oartigt att tacka nej, eller hur är det med det där egentligen?

På kvällen hade vi date med Jake och KiDahn på "Jolly Pumpkin" där jag bara fick i mig en cider och lite soppa hahahaha. Sen bar det av till "the Ark" - Ann Arbors coola musik club! När jag satt där insåg jag hur lyckligt lottad jag är egentligen och hur mycket Ann Arbor har att erbjuda! Linköping i all ära, men utbudet är både mycket större och billigare här!

Vi såg Elephant Revival och attans vad bra de var! Det är en folk /blues / indie/ psykedelisk country grupp från Colorado som är grymt begåvade!




Musik precis i min smak! Sen var det ett extra plus att det var ganska roliga och flummiga och pratade om att de brukade bjuda in "Farmers" på sina konserter, och att de var för en grön livstil!

6 kommentarer:

  1. Bra Aprilskämt det där med treåringen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, var faktiskt inte tänkt att vara Aprilskämt :) Men man bloggar ju inte om allt, så vem vet, jag kanske har stora saker på g som jag inte bloggar om ;) - fast skulle jag ha haft barn hade nog det speglats i bloggen. Småbarnsföräldrar gör inget annat än att pratar om sina barn ;)

      Radera
  2. Wow vilken rolig dag ni verkar haft! Hur kul som helst att åka skridskor..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Du borde passa på medan det finns is kvar ;)

      Radera
    2. Jag är från Linköping ;) utbudet kan va lite tomt, håller med. Dock när jag kommer hem varje år så verkar dom ha smällt upp nya affärer och cafeer

      Radera
    3. ... det är det positiva med att bara besöka platser - det verkar som att sååå mycket har hänt när man bara är där var annat år typ;)

      Radera